Bon viatge i bona ruta!

Hola a tots, benvinguts al meu blog!
Espero que aquest sigui un espai on pugueu seguir-me en els meus viatges, i que en un futur es converteixi en un espai d'aventures, de viatges, de ciència i de debat!

dissabte, 16 de febrer del 2013

Torna la rutina al DF

Benvinguts de nou al meu blog!

Ja fa un mes que vaig tornar de les vacances de nadal i la rutina s'ha instal·lat còmodament a casa meva.
En aquestes últimes setmanes he estat treballant, anant al gimnàs per aclarir la ment i també, com no, fent una mica de turisme durant els caps de setmana.
Així doncs vull dedicar una entrada curta, curta per compensar els interminables escrits als que us he acostumat en les darreres setmanes, a explicar-vos aquesta rutina i els petits viatges de cap de setmana.
Començo doncs,

Rutina al DF, entre setmana,

ai la rutina d'entre setmana!
La rutina que tots patim i que fa que les setmanes passin volant sense ni adonar-se'n. En el meu cas, la meva rutina al DF és molt i molt senzilla, aixecar-me a les 6:50h, preparar la maleta, fer el llit, esmorzar una mica i marxar caminant cap a treballar on arribo a les 7:45h. I perquè marxar caminant? I tan aviat? Doncs perquè m'encanta sortir de bon matí i caminar, veure sortir el sol, sentir l'aire fresc del matí, despertar-me a poc a poc mentre vaig cap a la feina passejant pels parcs de Ciutat Universitaria. En fi, per mi, aquesta és una bona manera de començar el dia.
Quan arribo a la feina, reviso el correu, el facebook, les notícies (l'ARA, el 324 i a vegades ElUniversal de Mèxic), i un cop fet això, ja em poso a treballar. I quina és la meva ocupació actual? Doncs primer va ésser intentar acabar un article científic que fa més de mig any que intentem publicar, però com que els altres coautors no hi posen ganes, i després de batallar-m'hi i de deprimir-m'hi molt, també he abandonat el projecte i he preferit avançar en les meves investigacions en altres camps. Així doncs, què faig ara? Doncs simulo, i simulo molt! Estic creant, per ordinador, galàxies com xurros i moltes ja es comencen a assemblar molt a la nostra Vía Làctea, quan tingui les imatges us n'adjuntaré una de ben xula! I és que ja no són les típiques galàxies soses que feia al principi, ara ja hi tinc estrelles, gas, etc etc! Per altra banda m'estic escrivint un programa automàtic d'anàlisis d'aquestes galàxies, el meu objectiu és que quan el tingui acabat, apretant només un botó, s'analitzi tota la galàxia sola i em generi tootes les imatges que vull. Estic ben a prop d'aquest objectiu!!! Finalment també estic començant a llegir i escriure un segon article, esperem que aquest vaig més depressa que el primer!
Al migdia (14:00) dino, truco a casa, un parell de cops per setmana, i a treballar altre cop fins a les 19:30 quan me'n vaig a buscar el metro i cap al gimnàs. Allà hi estic de 20:00 a 22:00 i en surto ben relaxat.
Fet això, vaig cap a casa a fer el sopar i a dormir!
Ja ho veieu que és una rutina ben senzilla. El problema de les rutines és que un cop t'hi has enganxat costa molt de sortir-ne, i en el meu cas sóc especialment avesat a quedar-hi atrapat (qualsevol cosa que se surti de la rutina em sol posar nerviós i de mal humor, ... em costa molt acceptar els canvis o imprevistos quan aquests em trenquen la rutina, d'altra banda no em molesten quan passen als caps de setmana).

En aquestes setmanes he tingut dos trencaments de la rutina, trencaments que per d'altre banda no han estat dramàtics, ni molt menys, ja que els van provocar en Jordi Feixas, gran amic de pràcticament tota la vida, i la seva parella. Vaig tenir la sort de poder-los allotjar al meu pis i així tenir, encara que fos per només uns dies, una part de casa amb mi (a més em van dur un xoriç i un fuet boníssims!). Va ésser com si anés de campaments ja que, com que només tinc un llit, vaig decidir dormir jo al terra i ells dos al llit, crec que era la elecció més lògica, i així ho vaig fer (m'encanta dormir a terra ... cosa d'escolta suposo ... jeje). No obstant això, per desgràcia no els vaig poder acompanyar en cap de les seves visites ja que no podia deixar la feina, el sí que vam poder fer és passar unes quantes bones vetllades nocturnes, sopant i xerrant, posant-nos al dia. El millor lloc sens dubte, el sopar a l'Uruguayo de l'Av. Universidad, és el lloc on fan la millor carn que he tastat mmmm!
Per acabar amb aquest apartat sobre la rutina he de comentar també que els dissabtes al matí també ho solen ésser pel fet que m'he de quedar a vigilar a la senyora de la neteja tot el matí, què hi farem!
 
Els caps de setmana,
cinc caps de setmana, molts d'ells intentant organitzar sortides amb els estudiants de l'IA, però aquest any es veu que no estan per aquestes històries per tant m'he muntat jo els meus petits viatges. He visitat el centre del DF, el bosc de Chapultepec, Cuicuilco, (tot llocs on ja havia anat), i a més, la zona de les plazas de la computación (llocs on venen tecnologia barata, a vegades bona, a vegades pirata, ... m'ha sortit un rodolí, ...), Coyoacán durant la Feria del Tamal (1-3 de febrer) on hi havia una quantitat horrorosa de gent, i on em van acompanyar la Rut i el seu xicot, els viveros de Coyoacán, on, seguint les instruccions d'una agenda que em van regalar abans de marxar, em vaig fer una foto amb un grup d'escoltes mexicans, el grup 55 de Coyoacán. Grácies al petit detall de la foto em vaig fer molt amic d'aquest grup escolta fins al punt que m'han "llogat" perquè quan torni el proper any els vagi a ajudar a fer de cap i també els faci la descoberta de l'astronomia, mitjançant la qual els nanos podran aconseguir la insígnia de la ciència i tecnologia! Són un grup molt i molt maco, tot i que també molt diferent a com som els escoltes europeus. Em van recordar, un cop més, que som un moviment mundial i que a qualsevol lloc del món, si ets escolta, tens una casa. Una altra cosa que he fet, i justament l'he fet aquest cap de setmana, és anar al mercat de la Merced, on venen de tot però el més interessant és la part dels animals (tristement hi pots aconseguir qualsevol animal, encara que estigui en perill d'extinció), i la dels dolços, on hi ha de tot i molt molt barat! Ah i també m'he passejat pel barri xinès durant l'any nou xinès, he anat a escoltar música clàssica a l'auditori de la UNAM, i moooltes coses més!

Per altra banda, també he fet coses fora del DF: me'n vaig anar un cap de setmana a Cuernavaca, la capital de l'estat de Morelos, i també a Tepotzlan, un petit poble, declarat "Pueblo Mágico" per la seva bellesa, on vaig poder fer una caminadeta de 2 hores per pujar dalt de tot d'una muntanya, al cim de la qual hi havia una piràmide mexica, molt espectacular tot plegat. També vaig visitar Tula, a l'estat d'Hidalgo, la antiga capital d'un imperi més antic que els mexicas, els toltecas. Allà hi ha una zona arqueològica espectacular on habiten els "atlantes" unes figures de pedra enormes que representen guerrers toltecas! Allà vaig conèixer un noi argentí amb qui vam fer tota la visita, molt simpàtic, m'encanta conèixer gent!
Finalment, demà dia 17 de febrer hem decidit, per fi, fer alguna cosa amb els estudiants de l'IA! I farem una cosa que m'encanta, anar a caminar! L'objectiu, el pic de "las rodillas" de l'Iztacchiuatl, a més de 4850m d'alçada!!! Serà tota una aventura, ja us explicaré!

I amb això ja ho tinc tot dit! Només queda un caps de setmana, una setmana i mitja en realitat. El temps passa volant, tot i que en el dia a dia sembli que és moooolt lent. La veritat, tinc ganes de tornar, però ja falta poc! Ja us ho explicaré com haurà anat aquesta última setmana i últim cap de setmana per aquesta magnífica terra en l'última entrada d'aquest blog, des de Mèxic!!!

Continueu mirant les estrelles! I els asteroides, ah i els cometes que en venen uns quants!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada