Bon viatge i bona ruta!

Hola a tots, benvinguts al meu blog!
Espero que aquest sigui un espai on pugueu seguir-me en els meus viatges, i que en un futur es converteixi en un espai d'aventures, de viatges, de ciència i de debat!

dimecres, 6 de novembre del 2013

Una setmana d'estrès: una organització desorganitzada!

Hola de nou! Vaja, no vaig poder complir la promesa d'escriure-us el dilluns però, com diu el títol, buff quina setmana!!!
Us escric però assegut en un banc del MUTEC, acabant per fi el XXV Congrés Nacional d'Astronomia de Mèxic, i enmig de contínues i inacabables interrupcions de gent del congrés preguntant-me mil i una coses sobre el mateix. I perquè a mi? us preguntareu, sabent com sabeu que fa poc més d'una setmana que sóc per aquestes terres, doncs això és el primer que us vull explicar avui.
Com us vaig dir, ja era a Mèxic, per fi, després de l'aventura per l'aeroport de París ja m'havia instal·lat a l'hostal i podia començar a treballar. El dijous ja vaig anar ben d'hora a l'Institut, em van cedir un despatx provisional ja que, entre que la següent setmana començaria el Congrés Nacional d'Astronomia, i que les dues de després d'aquesta tindria l'Escola de dinàmica galàctica, no necessitaria un despatx fins al 13 de novembre, com a mínim.
Aquest primer dia va esser el dia de retrobaments, alguns de més emotius que d'altres, entrega d'obsequis (vaig dur unes quantes petaques de ratafia, quina llàstima que no me'n vaig guardar cap per mi!), i poca feina. Poca feina perquè va esser impossible veure ni l'Octavio (El meu director de tesi) ni la Bàrbara (col·laboradora) perquè estaven molt enfeinats organitzant el congrés de la setmana següent. I això justament va esser ja un mal presagi del que havia de venir.
El divendres vaig tornar a l'institut ben d'hora, recuperant-me del “jet lag”, i aquest dia sí que vaig poder trobar tan a l'Octavio com a la Bárbara, estaven molt i molt ocupats i de seguida els vaig dir que jo els podia ajudar amb la logística del congrés. I així va començar tot, un cap de setmana treballant tot el dia a l'IA (tan dissabte com diumenge) pel congrés, fent les credencials, el programa, ... i mil i un detalls més.

Aquí ho deixo perquè he d'anar a controlar l'entrada del lloc on es dina, sí, fins i tot això faig! ...

Continuo, molts dies després, ja passat el congrés i enmig de l'escola de dinàmica galàctica de GAIA.

Com us deia, vaig passar el cap de setmana treballant i amb el neguit d'haver de canviar d'hotel ja que, tot i que ja tenia pagat l'hostal (el Cenote Azul), resulta que m'havien reservat també habitació a l'hotel Camino Real (l'hotel del congrés), i volien que em quedés allà per ajudar amb els temes logístics. Tot i això m'havien pagat només de diumenge a divendres, i l'escola de Gaia, per la que tenia pagat altre cop el mateix hotel, començava l'altre diumenge. Així doncs els meus plans hotelers van esdevenir ben complicats: arribada-diumenge del congrés, al Cenote Azul, del diumenge de congrés al divendres, Camino Real, del divendres al diumenge, altre cop Cenote Azul i del diumenge al dimarts de l'altra setmana, altre cop al Camino Real ... un cop acabada l'escola, per fi, ja tindria un lloc estable, un pis compartit, i fins a la tornada.
Arreglat el tema d'on dormiria cada nit, va arribar el dilluns, la prova de foc, el dia d'estrès màxim. Va començar el registre dels participants i, mai ho hagués fet, em vaig posar com a responsable de la taula de registre. Amb això em vaig acabar passant tota la setmana a la taula, donant informació, cobrant el sopar i els dinars,del congrés, resolent problemes, ... en definitiva, vaig veure només 3 xerrades durant tot el congrés! I ni la meva, que vaig fer el divendres, em vaig poder preparar!
Per acabar-ho d'adobar tot plegat, l'organització era pèssima, mai havia anat a un esdeveniment de gran format com un congrés on els plans de TOT es canviessin a cada instant! Els participants paraven bojos, i jo, com a persona responsable de la taula d'informació, tres quarts del mateix, i a més afegint-hi les queixes que havia d'aguantar a cada moment.
Va esser una setmana de dormir poc i treballar molt, tot i això també va esser una setmana amb moments genials, amb la companyia dels bons amics de l'IA, també atrafegats com jo, responsables de mil i una coses del congrés (l'Alejandro sobretot, pobre, coordinant-ho tot plegat, la Rut i l'Eva, ajudant-me en el registre i a més coordinant sales de conferències, en Jose Gregorio, etc). I com a millor moment, el sopar del congrés, un molt bon sopar, amb vi del millor un vi d'Ensenada espectacular, unes postres que encara em cau la bava, mariatxis, ...
I amb tot això, vam arribar al divendres, vaig fer la meva presentació, i a la tarda vam clausurar el congrés. Per fi, un cop tot acabat i recollit, cap a dormir al Cenote Azul.
El cap de setmana va esser més tranquil, encara vaig anar a l'IA a treballar una mica amb l'article científic que estem a punt de publicar i en tancar el comptes del congrés. I el dissabte al vespre, amb la Rut, l'Eva, en Mauricio i en Yaxk'in vam anar a veure les ofrenes del dia de “muertos” a“las islas” de la UNAM. Un cop visitades (espectaculars), vam anar a menjar uns tacos i cap al cine a veure Thor 2, un bon final per una setmana tan intensa.
I el diumenge a la tarda, cap a Camino Real altre cop a registrar-nos ara per l'escola de dinàmicagalàctica de Gaia. I aquí explicaré què és aquesta escola: són 9 dies intensos compartits amb estudiants de màster, doctorat i post-doctorat de tot el món, uns 40, on s'imparteixen cada dia diverses classes que dirigeixen reconeguts investigadors en el camp de la dinàmica galàctica (com es mouen les estrelles i la galàxia en general). Durant els primers 5 dies hi ha cada dia unes 5-6 classes de 45 minuts i unes 4 hores d'exercicis, i els últims 4 els dedicarem a projectes que se'ns proposaran i dels quals esperem en surtin algunes col·laboracions ben profitoses.
Tornant al registre, allà ens van entregar una llibreta, un bolígraf i una calavera de sucre, això últim perquè com ja he explicat acabava de passar la festivitat de “muertos” i és tradicional regalar calaveres de sucre, xocolata o “amaranto” als convidats i amics. Un cop tots registrats, vam anar al còctel de benvinguda on vam provar uns tacos de “cochinita pivil”, arranchera, pollastre, ... vam menjar una calavera de xocolata, vam veure mooolt suc de taronja i vam passar una bona estona xerrant amb vells amics de congrés amb els quals només ens anem trobant en aquest tipus d'ocasions.
Després d'això, va començar la rutina de l'escola: classe-coffee break-classe-coffee break-classe-coffee break-classe-dinar-coffe break-classe-coffe break-classe-coffe break-exercicis. Com podeu comprovar moooolt de coffee!!
I aquí estem, ja a dimecres, a punt per un nou dia de rutina, però nerviosos per demà!! Demà hi ha la sortida de l'escola! Ens n'anem a veure la sortida de sol des de Teotihuacan, i tot i que estar-hi ja hi he estat 3 vegades, aquesta hi anem a les 5 del matí per veure com surt el sol i a més entrarem DINS de la piràmide de Quetzalcoatl!! Pot esser espectacular!! Ja us explicaré!

I aquí acabo, espero que després de l'escola tindré un moment per explicar-vos tot com ha anat, els nous projectes, les visites, el sopar del congrés, etc etc, ah, i també els plans pels propers caps de setmana! Em queden moltes coses per visitar d'aquest bonic pais!!!


Aah i continueu mirant les estrelles, que en aquests dies que venen us podeu endur alguna sorpresa!

1 comentari:

  1. santi! com no tu col·laborant amb tot clar que si! que vagi motl bé eh
    aqui et trobem a faltar

    una abraçadaaa! :D

    neus

    ResponElimina