Bon viatge i bona ruta!

Hola a tots, benvinguts al meu blog!
Espero que aquest sigui un espai on pugueu seguir-me en els meus viatges, i que en un futur es converteixi en un espai d'aventures, de viatges, de ciència i de debat!

dimecres, 14 de desembre del 2011

Últim dia a l'IA, i cap a Chiapas!!!

Hola a tothom, sento haber tardat tant a fer una nova entrada, però com ja vaig dir, han estat unes setmanes de mooooolta feina!!

Avui, simplement us faré un resum del que han donat de si les dues últimes setmanes, i us explicaré una mica en què consistirà l'aventura que comença avui a la nit!!


Per començar dir que els dies que han passat des de la meva última entrada es poden resumir en dos punt: La feina i l'arribada de l'Esther i la Iris.

Per començar, la feina.
Aquest punt serà molt ràpid jeje, he treballat, treballat i treballat, 14 hores al dia quan ha fet falta, caps de setmana, dies festius, TOT, per aconseguir arribar on estic ara, a punt per publicar un article!!! Sí!!! Per fi!!!! Prometo penjar-lo quan estigui acabat!

Sobre l'estada de l'Iris i l'Esther.
Van arribar el divendres 3 de desembre, i les vaig poder anar a buscar a l'aeroport, tot i que el dia abans vaig tenir un incident doméstic del que ja us parlaré en algun moment ...
La trobada, molt i molt emotiva, petons, abraçades, típic d'algú que es retroba amb vells amics! Després van arribar els consells de primera hora, i cap al pis, on ja hi tenia a punt per inflar un matalàs de matrimoni inflable. La sorpresa (o ja no tan sorpresa per estar convertint-se en tradició), va esser quan l'Esther em va entregar la bossa d'embutits i pernil que em va fer arribar la mare, a més d'uns deliciosos Ferrero Rocher! Moltes gracies marona!!!
Aquell cap de setmana el vam aprofitar per donar i posar en pràctica consells, comprar bitllets d'avió de tornada (Mérida-DF, per després de l'aventura al sud), anar a comprar al mercat, visitar Coyoacán i el museu de Frida Khalo, etc etc.
Després del cap de setmana, a mi em tocava tornar a treballar, de manera que vam decidir que als vespres les ajudaria a buscar llocs on anar i elles passarien tot el dia fent turisme. Va funcionar molt bé, com a mínim van poder veure el més important (que tot i això no és ni una desena part de tot el que hi ha al DF!!). Amb això va arribar el divendres, que vam aprofitar per anar a una de les Cantines del centre (La mascota, es deia), i vam descobrir que a les cantines pots menjar el que vulguis, i només pagues la beguda!! Això si, és ben cara ... Jo, com els peixos, vaig menjar gairebé fins a rebentar, i els cacahuets em van acabar fent mal ... golafre que sóc!!
El dissabte el vam dedicar a fer compres, i a la tarda, cap a Xochimilco, a passejar amb aquelles fantástiques barquetes que en diuen Trajineras, i on vam beure, menjar, riure, cantar, xerrar, en definitiva, ens ho vam passar mooolt bé!!!
I així de ràpid es va acabar l'estada de les nenes al DF, a les 7 del vespre les vaig acompanyar a buscar l'autobús (de la companyia OCC) a la TAPO, i pel camí vam menjar-nos l'obsequi que ens va fer en Yaxk'in (un amic de l'IA): pernil Ibéric!!
En el viatge cap a la TAPO he de comentar que va passar una cosa rara, el metro va quedar parat a una estació prop de 10 minuts, ... Més endavant vaig descobrir que hi havia hagut un terratrémol dels forts 6.8!! i no ens en vam adonar perqué estavem al metro. Va esser tan fort que van tallar la llum, la senyal dels móbils, els metros, ...! Va esser ben fort, molta gent es va espantar, però nosaltres ni el vam notar.

Finalment, d'aquestes últimes setmanes, us parlaré de la festa de fi d'any de l'IA, que és avui!
Portem ja dues setmanes preparant-la, i hi haurà un rápel ara al matí, el col·loqui de broma (pot esser mític!), el dinar, el concurs de ball, i finalment, a la tarda, les pinyates. Ha portat molta feina però sembla que anirà molt bé! Ja us explicaré en una nova entrada com ha anat tot.

I ... ara mateix ... què està passant?
Doncs ara mateix ja tinc la maleta feta, el pis ben arreglat per tal que quan tornem el 23 només haguem d'agafar els trastos i anar cap a l'aeroport, i moltes ganes de vacances. També tinc uns regalets pel meu asesor preparats per entregar (Tequila i bombons), la feina feta (ahir em vaig quedar fins quarts de 12 de la nit per acabar ...), i tot a punt per passar un magnífic dia de festa i començar l'aventura al sud!!!

L'aventura!!!!

Només us diré que seran vuit dies al sud: Chiapas, Quintanta Roo i Yucatán. I que visitarem ciutats mayes tan emblemàtiques com Palenque, Tulum o Chichen itzá, a més de playa del carmen, les cascades d'agua azul, els cenotes de Xel'ha ... serà ESPECTACULAR!!!!!

Doncs això és tot, un post ràpid i sense fotos, degut a les presses per anar a la festa, i a que ja tinc el portàtil endreçat.

Vull acabar amb una reflexió:
És molt diferent anar de turista a un lloc que viure-hi. Sens dubte l'estima i el respecte que assoleixes en 6 mesos de convivéncia amb la cultura, amb la gent, amb els nous amics, no es pot comparar amb les presses per veure coses que tenen els turistes. Per conèixer i estimar un lloc, i ho dic sense cap mena de dubte, hi has de viure!

Doncs això és tot, en el meu últim dia al DF només us puc dir, amb tristesa pel que deixo enrrera però amb il·lusió pel que ha de venir, continueu mirant les estrelles, que jo, des del sud, ho penso fer totes les nits!!!
I a veure si per fi aconsegueixo veure alfa centauri, l'estrella més propera al Sol!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada