Bon viatge i bona ruta!

Hola a tots, benvinguts al meu blog!
Espero que aquest sigui un espai on pugueu seguir-me en els meus viatges, i que en un futur es converteixi en un espai d'aventures, de viatges, de ciència i de debat!

dijous, 11 de desembre del 2014

Viatge India/Nepal (1era part)

Hola a tots! Per fi, per fi unes bones vacances! I es que el mon es veu d'una altra manera quan un ja ha presentat la tesi!

Com ja us vaig explicar en l'anterior entrada, el 26 de novembre vaig presentar la tesi, va esser un dia molt especial, amb molts nervis i moltes emocions contraposades. Ara, mirant aquell dia en perspectiva, repassant les fotos i recordant els moments i les sensacions, puc dir sens dubte que va esser un dia inoblidable i enormement felic: la cara de la gent a les fotos em recorda que molts van esser al meu costat i que tota aquesta gent i d'altra que no hi va poder venir per un motiu o per un altre, m'estimen o aprecien de veritat. En aquell dia fantastic, en el que em vaig posar un bon trajo tal com mana la tradicio, la presentacio va passar volant (tot i que la vaig comencar en mal peu: Welcome for coming, vaig dir!), el tribunal em va fer unes preguntes a vegades trivials pero d'altres ben complicades,  em van donar la nota 'Excel.lent, cum laude', i el pica pica amb productes de casa (la meva mare es va passar hores a la cuina perque tot sortis rodo, i oi tant que hi va sortir!!), i ratafia, que no us imaginareu com va triomfar! A mes d'un tequila bonissim que em va regalar el meu jefe, i despres els companys de departament em van fer un regal que no m'hauria esperat i que de ben segur em sera molt util, ni mes ni menys que un piolet i uns grampons! Per acabar la jornada, cap a dinar amb el tribunal a Torre Catalunya, un bon dinar i molt mes agradable del que esperava. I no es va acabar tot aqui, despres va tocar sortir de festa amb els companys del DAM, electricitat a fer uns bermuts i unes tapes, mojitos, ...

Va passar el dia de la tesi, vaig anar a treballar com de costum i el divendres vaig anar a entregar un exemplar del llibre al Bosc de la Coma, un moment emocionant.
La setmana seguent pero no em va deixar temps per descansar, tocava anar de congres, un congres estressant, amb molta feina a fer abans de marxar, moltes reunions i molta burocracia, pero tot va passar.

I finalment, el dissabte dia 6, dinar de familia per celebrar la tesi i a la tarda cap a BCN, a dormir el pis de la meva cosina Sandra a punt per anar de viatge a la India i al Nepal, que es des d'on us escric.

El viatge va comencar be, a BCN fins a Paris, un vol placid i a l'hora. La seguent part del viatge no va esser tan bona, l'avio va arribar 4 hores tard, comencava una tonica que ens seguiria durant tota la primera part del viatge.

8 hores despres de sortir de Paris arribavem a Delhi, esgotats pel viatge, i a les 2 de la matinada hora local. Vam anar a l'estacio de tren per agafar un tren cap a Agra (ens va esser impossible fer la reserva online), i alla a l'estacio ja ens van dir que ens seria impossible trobar una placa. Resulta que fins el dia 16 es un festival a Varanasi anomenat Ganga noseque. Ens van dur a una 'oficina de turisme/agencia de viatges' on ens van fer un pack (no gens barat) per anar en taxi des de Delhi a Agra, quedar/nos dos dies a Agra i despres agafar un tren fins a Varanasi on ens quedariem dos dies mes. Resignats vam pagar i acceptar, i vinga, de nit, amb taxi cap a Agra.
L'hotel d'Agra va estar be, vam visitar el Taj Majhal, el Fuerte Rojo, i ens vam adonar que aqui tothom es vol fer fotos amb nosaltres, el motiu: hi ha molt poc turisme i molta gent mai ha vist un Europeu (o aixo es el que ens van dir).
Passats els dos dies a Agra, on amb la Sandra ens vam acabar de coneixer (i es que has de conviure amb algu per saber exactament com es), ens van dur cap a lestacio de tren a buscar el tren cap a Varanasi, i aqui altre cop a esperar. Cinc hores de retard esperant a l'estacio de tren, a la zona de 'primera classe' en companyia de quatre fantastiques rates que es fotien per tot arreu, tota una experiencia ... Per fi, a les 3 del mati va arribar el tren, i cap a Varanasi, tot i aixo, un viatge que havia de durar 14 hores en va durar 22!!! Aquest es el ritme de la India ens van dir. I si, aixi ha estat!

Ja a Varanasi, vam anar a l-hotel, altre cop super/luxos comparat amb el que estic acostumt quan vaig de motxillero i cap a veure els ghats (escales que porten al riu Ganges). Despres de passejar amunt i avall, que ens intentessin vendre de tot, etc, vam dinar, vam tornar a passejar i finalment vam poder veure part del festival que va esguerrar els nostres plans, el famos festival 'Ganga noseque' que es fa cada 8 anys. En acabar vam intentar tornar a l-hotel, pero resulta que es un hotel nou, i cap taxi no 'rickshaw' (transport tipic d'aqui) sabia com arribar/hi! Va esser tota una epopeya trobar l'hotel, ja ens pensavem que dormiriem al carrer hehe (tot i que duiem tots els diners a sobre pel que segur que hauriem trobat algun lloc). Per fi vam trobar l-hotel, vam poder descansar, despres de fer un bon sopar a base de fruita, que ja tocava./

I ara ja som a l'ultim dia a l'India, volem anar a visitar la mesquita i el temple daurat i a la tarda, amb bus cap a Sonauli (frontera amb nepal) on si tot va be arribarem dema al mati. Passarem la frontera, farem el visat del Nepal i cap a Pokhara, on s'inicien tots els trekkings. A veure si aquest cop tot va com ho tenim planejat, sino, tocara viure una altra aventura! Ja us explicare!!

Ens veiem aviat! I ja ho sabeu! Continueu mirant les estrelles!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada