Bon viatge i bona ruta!

Hola a tots, benvinguts al meu blog!
Espero que aquest sigui un espai on pugueu seguir-me en els meus viatges, i que en un futur es converteixi en un espai d'aventures, de viatges, de ciència i de debat!

dissabte, 15 d’octubre del 2011

Plans i més plans

Hola a tothom, eus aquí una nova entrada! Ja tocava no? I us prometo ser breu avui!

Primer de tot dir que això està anant molt bé. Cal que sapigueu que quan ja han passat unes setmanes és quan comences a estar del tot integrat, comences a fer nous amics i recuperar la confiança amb els vells, comences a fer nous projectes, a proposar excursions ..., i és genial perquè la gent hi respon molt bé! Els que heu estat fora durant uns mesos, de ben segur que us heu trobat amb situacions semblants.

Va doncs, dit això, entrem en matèria, començo amb un petit resum del que ha donat de si la setmana:

El cap de setmana passat va ser un cap de setmana bastant tranquil, fins i tot una mica aburridot. Bàsicament el dissabte vam anar a sopar amb la companya de pis, el seu xicot, el seu director de tesi (quina marxa que porta el tio!), dos post-docs (un argentí i un colombià) i la mare d'un d'ells. Tot i que va ser complicat arribar al restaurant (un paraguayà, sí sí, això ja sembla un acudit, ... anaven un catalpa, un mexicà, un colombià i un argentí a sopar a un paraguayà, .. XD), degut a que ens va sorprendre uns fortíssima tempesta anant en cotxe (pel que diuen aquest any està essent mooolt atípic, la temporada de plujes hauria d'haver-se acabat a finals de setembre però sembla que s'allargarà fins al novembre!), hi vam menjar molt bé, pràcticament tots vam menjar uns taquitos i un "vacío de ternera" boníssissim, acompanyat d'una jerra d'aigua de jamaica. Després de sopar i, óbviament, de parlar dels temes científics d'actualitat, vam tornar a agafar el cotxe i cap a un dels nombrosos pubs que hi ha sobre l'avinguda d'Insurgentes (l'avinguda més llarga del món! fa uns 30 Km!). Allà, tot i que no era barat, vam fer uns tequilas con sangrita y limón, boníssims, mentre gaudiem d'un concert en directe (mare meva com desafinaven ...!!). I així, després d'una bona vetllada, cap a quarts de quatre vam anar a dormir.
El diumenge me'l vaig prendre de relax, anant a veure si podia trobar el segon llibre de juego de tronos (cada cop veig més clar que és un cas perdut), posant roba a rentar (amb aquesta humitat no hi ha manera que s'assequi), anant a passejar per Coyoacán, a comprar fruita al seu famós mercat (mangos de manila, papaya, tunas, prunes, guayabas, ..., com ho trobava a faltar!!), on per cert, vaig tornar a oblidar-me de regatejar i em van cobrar 4 vegades més del que valia ... (un exemple, 16 pesos per dues prunes, és a dir 1 euro ...), i finalment me'n vaig anar a seure als parcs de CU per llegir tranquil·lament. I així va acabar el cap de setmana.

Pel que fa a la setmana, ha anat prou bé, ja tinc resultats molt interessants de la meva feina; he anat a varis col·loquis sobre el premi nobel de física, molt interessants; dimecres vam anar a menjar unes pizzes amb els estudiants de doctorat, a coyoacán; i ahir divendres vam passar la tarda a un lloc espectacular, enmig de la natura, amb un rierol ple de truites de riu, unes cabanyes molt acollidores on poder dinar ... i tot a 20 minuts del DF!! Inimaginable!! La zona s'anomena "Los Dínamos". Allà hi vam menjar unes "Quesadillas" delicioses, una sopa de bolets per xupar-se els dits i vam beure el famós "pulque" casolà, que vam escollir amb gust a pinyons. Va ser una tarda per recordar la veritat!

I amb tot l'anterior, ja ha passat una setmana més.

Ara els plans de futur:

Per començar aviat, als divendres, començarà una competició de futbol entre els diferents instituts de CU, i n'estic convençut que l'IA guanyarem el campionat, no és per res, però som mooolt bons jeje!
Divendres que ve també em tocarà anar cap a Tonazintla, una ciutat veïna del DF, a visitar un investigador que fa servir técniques semblants a les meves.
De cara al cap de setmana, m'he apuntat a una excursió del Club Citlaltépetl de México A. C., que durarà tot el diumenge, i és que ja trobo a faltar anar a caminar per la muntanya!
I més enllà, tenim previst anar a visitar Puebla, Guanajuato, a caminar pel Nevado de Toluca, d'aventures amb una investigadora que es diu Erika Sohn, ..., buff, mooltes coses i pocs caps de setmana!!

Doncs res, espero que a tots vosaltres també us estigui anant tot molt bé, i aquí us deixo! Seguiu mirant les estrelles i vigileu que no us caigui cap satèl·lit al cap!!