Bon viatge i bona ruta!

Hola a tots, benvinguts al meu blog!
Espero que aquest sigui un espai on pugueu seguir-me en els meus viatges, i que en un futur es converteixi en un espai d'aventures, de viatges, de ciència i de debat!

divendres, 7 d’octubre del 2011

Comença la ciència!

Hola de nou!

Doncs sí, això ja comença, i s'anima!
Dilluns ja vaig anar a peu a l'entrada de la UNAM, és prou a prop, i després vaig agafar el PUMABUS, un servei gratuït  de bus per anar d'un lloc a l'altre de Ciutat Universitaria (CU), cal dir que no és difícil entendre perquè se'n diu ciutat, ... Pel camí em vaig trobar amb el que sempre et sols trobar dins de CU: esquirols, arbres, gent, cotxes, taxis, venedors ambulant, ...
A l'hora de tornar al pis, cap a les 8:30/9:00 del vespre (perquè llavors diguin que els mexicans no treballen, ...), vaig tornar amb "camión", 4 pesos és el que costa el trajecte, molt barat.
Aquest va ser l'inici del que serà a partir d'ara la meva rutina.

Per un altre costat, aquesta setmana també vaig començar amb la part científica.
La setmana ha anat bé, tres seminaris, moltes hores de simulació, més hores encara d'anàlisis d'aquestes simulacions, discussions, baralles entre astrònoms, ..., vaja, el de sempre.
En el que es refereix a la meva feina, va avançant, més lentament del que m'agradaria, però ja puc dir que una part important, la detecció d'espirals en les simulacions ja funciona correctament! Per fi! Pels més científics, explicar que ho faig bàsicament calculant-ne els modes de Fourier, el 2 i el 4, i mirant l'angle on es fan màxims, per tal de trobar espirals de 2 i 4 braços (he de dir però que el programa per trobar les de 4 braços encara no funciona del tot bé). D'altra banda, també he llegit diversos articles i estic fent tests per veure si les simulacions estan anant bé.
Pel que fa als tres seminaris que us he dit, en un de molt interessant es va explicar la possibilitat que al centre de la nostra galàxia (la Vía Làctea) no hi hagi un sol forat negre sinó un sistema doble format per un forat negre supermassiu i un objecte compacte al que s'anomena estrella de bosons (pels més astrónoms, l'estrella de bosons també té radi de schwarzschild, és a dir la llum no en pot escapar, però al centre no hi ha una singularitat sinó un objecte supercompacte format bàsicament per bosons). El segon seminari, en el qual van regalar galetes i café (els dimecres sempre ho fan), va ser ... com ho diria ..., potser l'adjectiu que li posaria és, polèmic, m'explicaré:
En aquest seminari es va parlar sobre simulacions MHD, com les que faig jo, però afegint el camp magnètic galàctic i el gas, i els resultats eren prou interessants, tot i això l'home ho volia comparar amb la Vía Làctea, i cada cop que ho feia la cagava més! No tenia ni idea de les observacions!
El tercer seminari va ser també bastant interessant ja que es va mostrar com les galaxies nanes, com les que orbiten la nostra gran galàxia, també poden tenir espirals i barres al centre.
Finalment, una altra xerrada, ja sortint de la part científica, l'han donat avui (excepcionalment també han donat galetes) i ha estat una xerrada sobre prevenció dels delictes, i la veritat n'he sortit amb una sensació de molta més seguretat  de la que tenia (he vist que estadísticament la quantitat de delictes al DF i a Barcelona és molt semblant).

Després del rollo científic, passo a la part social ...
Dilluns i dimarts bàsicament vaig dinar fent skypes, i al vespre al sopar, vaig xerrar una mica amb la companya de pis, l'Alma, es podria dir que en aquest sentit va ser bastant avorrit.
Tot es va fer més interessant dimecres, quan vaig dinar amb en Santiago i la Rut. Dinant vam parlar de Taiwan (ell hi ha estat 2 mesos, i jo hi vaig estar 21 dies), i de moltes altres coses i al final vam quedar per anar a fer unes cerveses a la zona de "La Condesa", a l'avinguda Tamaulipas, per acomiadar una amiga seva d'Ensenada, que havia passat uns dies al DF i ara se n'anava a un congrés al Yucatán.
Al vespre del dimecres doncs, vam marxar junts de l'IA cap al metro, vam arribar a la zona de La Condesa, ens vam perdre i finalment quan vam aconseguir arribar al lloc, on hi vam trobar els seus dos germans, un cosí, dues cosines i una amiga, totes tres de molt bon veure. Vam estar bevent i xerrant en un bar musical fins les 2 de la nit, i vam parlar de tot, de política, de llibres, de viatges, etc etc, vaja, ens ho vam passar molt bé.
Acabada la festeta em van acompanyar a un taxi (ja havia tancat el metro), i van aconseguir-me un bon preu (aquí cal dir que els taxistes, si veuen que ets de fora, et solen cobrar el doble o el triple del que realment és la tarifa!), i cap a casa ..., o no? ... Doncs sí, cap a la porta de casa, però no hi vaig entrar fins a les 3:15! L'home, molt simpàtic, potser massa, em va tenir gairebé una hora allà explicant-me la seva vida, que si s'havia separat, que si tenia un fill petit molt maco, que si ell havia estudiat molt però ara s'havia de guanyar la vida fent de taxista, etc, etc, la veritat un rollo important! Ah i no penseu que era per cobrar-me més, jo ja l'havia pagat!
L'endemà al matí, a treballar altre cop, i va ser un dia realment poc productiu ... tot i que vam planejar amb tots els estudiants (durant la setmana ja els vaig veure i saludar a tots) algunes sortides pels propers caps de setmana.
Finalment avui, destacar que hem anat a dinar amb l'Octavio i la Bàrbara (els meus directors/amics), amb un altre estudiant seu, amb la xicota de l'Octavio i amb l'home de la Bàrbara, per celebrar l'aniversari de la Bàrbara i la meva arribada, a un restaurant molt selecte de la zona de Coyoacán, molt a prop d'on vaig viure l'any passat. Tot boníssim, des de fondue de huitlacoche, un fong del blat de moro molt típic d'aquí, tacos d'ànec, gorditas, enchilada de peix bruixa amb salsa de frijoles, fins a les postres de flam de coco. Lo millor del dinar, ha pagat l'Octavio ... 560 pesos cada un, uns 25 euros per cap ..., tot i que també les converses han estat molt interessants (cada dia aprenc més de la història de Mèxic, i del moment polític que s'hi està vivint, cosa molt important per entendre el perquè de tot el que està passant actualment).
Després de tot això, cap a treballar a l'IA altre cop, enmig d'una forta tempesta.

I aquí estic, ja al pis, després d'haver anat a passejar en Planck (el gos de l'Alma), ja que ella no hi és.

Resumint, ha estat una bona setmana, de fet ha passat volant, m'he retrobat amb tots els amics de l'any passat i n'he fet de nous, la ciència va avançant, què més puc demanar?!
Ara a aprofitar el cap de setmana, que la setmana que ve venen moooltes plujes, de fet hi ha dos huracans al pacífic, quasi tres, que s'acosten a la costa occidental de Mèxic, i tot i que no arribaran aquí (estem a 2200 m d'alçada i molt terra endins), si que n'arribaran les plujes i el fred! Ja us explicaré!

Doncs res, que vagi bé el cap de setmana! I continueu mirant les estrelles, sobretot el demà, que es prepara un espectacle important en forma d'estels fugaços, les dracónides!

1 comentari:

  1. Ei d9 Canti!

    Vaig que ja estàs a "tope"... molt bé xavalín, molt bé.

    Per aquí, tal i com ho vas deixar, suposo que ja ho saps, continua sense ploure! I sense bolets!!

    Espero que per aquí on estàs tu tot vagi millor i sobretot que a tu et vagi DPM!

    Venga, cuida't i fins ben aviat!

    Uessamelaié!

    ResponElimina